Min blogliste

  • Kendte danskere - H.C. Andersen var en helt fantastisk forfatter. Hans eventyr har udviklet sig til en masse ting. Der er kommet teaterstykker og en masse film og helt klart...
    11 år siden

fredag den 25. maj 2012

Tekstanalyse

Benjamins historie handler om en mand som er en leje morder. Han er blevet sendt ud på mange opg som skal klares. Oliver hans chef er den som giver opgaverne. Han skal bare skyde dem også skaffer Oliver sig af med ligene. Til sidst vil han flytte til Caribien og bruge hans falske navn til ikke at blive fundet.

Den person som Benjamin har skrevet om for man ikke så meget at vide om. Men man ved at han er en meget klog lejemorder og han bruger hovedet. Men ellers er der ikke så meget man kan fortælle om ham.

I dette tidsrum tror jeg det er efteråret eftersom han tager til Caribien som er en af de varmeste steder på jorden. Jeg ved bare ikke om det er i Danmark han er for man må vist ikke gå med alle de pistoler osv her i Danmark. Jeg ved ikke hvilket land det forgår i. Men jeg tror at tidsrummet for drabet er ved middags tid.
Jeg tror det første mord var oppe fra et tag. Det andet det var inde i offrets hus.

Jeg syntes historien var god men den var ret kort men stadig god historien er ikke sådan en historie som piger skulle læse. Fordi at vi ikke har styr på alt det der med pistoler og alle de der ting. Men den var også spændene Men lidt forvirrende.......


Berettermodel:

opg stiller: Oliver   ->  objekt: han skal dræbe for at få penge   ->  mål: få dræbt dem han skal også rejse væk.
                                                   ^
                                                   I
hjælper: Oliver      ->    subjekt: hovedperson    <-    Fjende: Mac Taylor

Ingen kommentarer:

Send en kommentar